venerdì, gennaio 18, 2008

..Is het halve werk.

..Aangezien ik me nog steeds niet erg kan concentreren (koffie mocht niet baten), ga ik maar even aan mijn language acquisition paper schrijven (:P) en laat de categoriale (syncategorematic?!) grammatica even voor wat hij is. (En schrijf ik een logje, dus.)

Om even terug te komen op mijn '2007-2008' en 'Een goed begin'-post: al mijn goede voornemens zijn nu al mislukt, maar ik heb wel een nieuwe kamer! Hurray! Of moet ik zeggen..oude kamer? Ik ga namelijk (:$) terugverhuizen naar het Vechtplantsoen! ..Ongelooflijk. :P Maar ik heb er zin in! ..Verder wilde ik nog even vermelden dat ik het uit heb gemaakt met S. (zoals waarsch al duidelijk was). Daar wil ik verder niet over schrijven, maar ik denk dat het de juiste beslissing was.

Zo. Ja. Wat een begin van het nieuwe jaar. Dat belooft wat.
Wat wel vervelend is, dat het eerste VeRReK!'je er al weer aan zit. (Verbroken-Relatie-Kilootje :P). Maar dat zal ook wel weer goed komen, want ik probeer wel vaker te gaan zwemmen (alleen lukte het tot nu toe nog niet zo).

..Verder gaat het goed met mijn Vergeten-Groente-Plan (haha, als vegetarische opvolger van de Vis-wijzer?). Ik heb o.a. al gemaakt: bataat (zoete aardappel), rammenas (soort radijs), gele wortel (lijkt op een winterwortel), mierikswortel (vers geraspt superlekker!), knolselder (beetje te scherp, anijsachtig), pompoen (al compleet ingeburgerd in mijn keuken), pastinaak (lekkker!), koolrabi (ook superlekker, soort zoete radijs).

En eergisteren had ik een soort roerbakschotel gemaakt van truffelaardappel (die violet is van binnen. Serieus), pompoen (oranje) en courgette (groen). Zie je het voor je? :P (Kleurencombinaties in je eten zijn sowieso leuk). Lekker gekruid met oregano, paprikapoeder, peper, knoflook(!) en zeezout. Waaahh.. En vanavond ga ik voor het eerst raapjes maken. Ik ben benieuwd. (Oh en verder heb ik ook nog rode kool, witte kool en snijbonen op. Maar dat was wat saaier). (En kikkererwten, rode linzen, bruine linzen, zwarte-ogenbonen (black eyed peas!), boterbonen en groene kidneybonen). Oh, check ook een nieuwe link in de sectie 'links' daar rechts voor meer culinair avontuur..

Oh, wat ik vandaag op de website van Stichting Nederlands zag, deed me ook aan een oude post van mij denken (kon 'm even nog niet vinden. Maar het was gezeik over dat badmeesters binnenkort zeker 'aqua managers' zouden gaan heten):

Badmaster?
Niet het Nationaal Platform Zwembaden maar het op 1 januari ontstane fusieproduct Aqua & Leisure College vindt dat badmeester passé is. Die zou in het vervolg aqua leisure host moeten gaan heten, vindt de opleiding. Het Platform gebruikte onlangs in NRC Handelsblad echter zelf die 'titel'. Badmeester Hans Vegter kan er nog steeds niet om lachen.


Ik wist het, ik wist het!!
(En Hans kan er ook niet mee lachen, dus..)
De teloorgang van het Nederlands is nabij..


P.S. Nog 13 dagen tot CarnaVal!

9 commenti:

Anonimo ha detto...

Jaaaaa!! Mijn badmeester, eh, Aqua Leisure Host zei een hele tijd geleden al dat het was veranderd in mijn zwembad, en dat ik hem eigenlijk zo moest noemen :) Nou, dat laat ik me geen twee keer zeggen :-)
Aaangezien we wel eens levendige conversatie maken, verwijs ik wel eens naar hem onder vrienden, en anekdoteer ik met:"mijn badmeester zei...". Dit tot wrevel van deel van mijn aanhang, dus nu is een beetje de running gag dat ik begin met :"mijn aqua leisure host zei..." :D
Overigens is het wel een sympathieke, aanwezige vent, en stelde ik voor om het bad dan maar om te dopen in het "B.Calis Aqua Leisure Centre". Dat vond hij wel goed, maar dan moest het wel een 'dome' worden. Bij deze dan. Ik trek mijn baantjes in het B.Calis Aqua Leisure Dome.

Blaidd Drwg ha detto...

Aqua leisure host?? Wat een zwakzinnige moet je zijn om ZO een titel te bedenken... O___O

Succes met je acquisitionspul en tot maandag

Valerie ha detto...

Heey

Ja, idd he? :s
Ik vind het wel typisch..

Wist je he, eergisteren heb ik gedroomd dat jij me wou vermoorden. :P


Jij ook veel succes met acquisition, Montague en neuro! ;)

Blaidd Drwg ha detto...

Een IQ van rond kamertemperatuur ofzo :P

Maar hoe droom je nou zoiets? Kom ik zo agressief op je over? Ik vermoord niet snel bierminnende vrouwen hoor!

Valerie ha detto...

Haha, dus als ik bier drink, ben ik veilig? ;)

Nee, ik weet ook niet waarom jij het was. Maarm, het ging ongeveer zo: ik kwam bij jou thuis langs (gewoon op bezoek ofzo), en toen wou je mij iets laten zien in de tuin, en toen bleek het zon lang rechthoekig gat te zijn (:|) en zei je, ik heb je hulp ergens bij nodig.. En toen zag twee paar benen in de keuken uitsteken, en vertelde je dat je ouders had vermoord met ..een gif, en een spuit, en dat we ze in dat gat moesten krijgen. En we waren op zich wel relaxed aan het praten, maar opeens begon ik te denken, ja maar, nu weet ik al deze informatie, en als hij me niet meer vertrouwt.. :| Op dat moment werd ik een beetje panisch wakker. Niet erg prettig... Maar ik heb sowieso vrij vaak nachtmerries, en slaap nu, pak 'm beet, al bijna twee weken niet goed meer. :P Dus voel je niet schuldig..

..En je hebt toch geen problemen met je ouders, of wel? :P

Blaidd Drwg ha detto...

Freaky :P

Maar nee, ik geen problemen met mijn ouders.





Niet méér.... MUHAHAHAHA!

(ahum)

Valerie ha detto...

Hahaha :P





..*schuift toch een beetje weg*

Anonimo ha detto...

hahaha, mooie conversatie hier :-D

Anonimo ha detto...

You could easily be making money online in the underground world of [URL=http://www.www.blackhatmoneymaker.com]google blackhat[/URL], Don’t feel silly if you don't know what blackhat is. Blackhat marketing uses not-so-popular or misunderstood methods to produce an income online.