giovedì, dicembre 18, 2008

Woord van het jaar 2008

..En het woord van het jaar 2008 is: swaffelen! ..Teleurstellend. Volgens mij was dat woord al bekend/in de algemene omloop in 2007. (Swaffelen is becoming hackneyed). Ikzelf had op 'smirten' gestemd: actueel en origineel/leuk. 'Wiiën' was niet speciaal genoeg, en 'horroropa' was ook wel geinig, maar weer minder opvallend/actueel, vond ik. Van 'hufterindex' dacht ik dat hij ook al ouder was.. en voor bankendomino was de woordspeling weer niet leuk genoeg. Anyway, hier is een overzicht (met stemmen):

1. swaffelen (57%): (van mannen) het geslachtsdeel laten slingeren en moedwillig tegen een object aantikken, o.a. met het oogmerk hierdoor een ander of zichzelf op te winden.

2. wiiën (12%): gamen met een Wii-spelcomputer.

3. bankendomino (6%): reeks faillissementen van onderling verweven financiële instellingen die stuk voor stuk insolvabel worden.

4. gastroseksueel (5%): man die zijn kookkunst aanwendt om een vrouw te verleiden of te behagen.

5. smirten (5%): flirten terwijl men met iemand staat te roken voor een gebouw waarin roken verboden is, bv. een café.

6. hufterindex (4%): lijst met mensen die zeer asociaal gedrag vertonen, m.n. in het verkeer.

7. duyvendakken (3%): iemand afrekenen op zijn of haar actieverleden.

8. horroropa (2%): oude man die een gruwelijk misdrijf heeft gepleegd.

9. slaaprijden (2%): een auto besturen terwijl men niet goed uitgerust is.

10. zweef-tv (2%): televisiegenre waarin aandacht wordt besteed aan het paranormale.



P.S. Doe mij een gastroseksueel! :D

7 commenti:

Ingrid Ruesink ha detto...

Swaffelen ken ik als zwaffelen al in 2006....ik had voor wiiën gekozen, vond ik toch wel apart...

Valerie ha detto...

Ah naja, misschien als je een Wii in de huiskamer hebt staan minder.. :P
How about X-boxen? ;)

Valerie ha detto...

Btw, die omschrijving ook.. 'moedwillig [...] aantikken'.

Blaidd Drwg ha detto...

Ja, alsof je per ongeluk je halfslappe Schwanz tegen voorwerpen aanbutst. O__o

Is insolvabel niet dat organisaties hun lange-termijnschulden niet kunnen betalen?

Valerie ha detto...

:$ Eh ja, dat hoorde ik ook gisteren. Ik zal mijn onwetende, onterechte beschuldiging eens weghalen.

Ingrid Ruesink ha detto...

Ha, kunnen we maandag of dinsdag ff wiiën? Pleazzzzzzzzzzz....

Valerie ha detto...

Hehehe, sure! :D