martedì, aprile 22, 2008

Spring is Sprung

Daar zit je dan, behaaglijk geinstalleerd in je rieten tuinstoel (met een plaidje dichtbij) op je kleine doch agreabele balkonnetje (uitzicht op woonflatjes en een grasveld, en een lelijk met stoepkrijt ondergekrast pleintje, maar ok ok), met een glas van de last minute-gehaalde fles rode wijn (Navarra), citronellakaarsjes aan (je weet nooit), Gerry Mulligan klinkt zachtjes op de achtergrond en je leest uit je boeken 'Language Evolution' en 'Confessions of Zeno'. Ahhh.. Van mij mag de zomer beginnen (of deze lente doorgaan).

Het is natuurlijk al een maandje 'officieel' lente, maar het weer begint nu pas echt lekker op gang te komen (alhoewel dit ook niet erg lenterig weer is, vinden jullie niet? Het is niet van dat frisse weer met narcissen in de tuin. Maar we gaan niet klagen, het is mooi weer vdomme!). We hebben afgelopen zondag zelfs al gebarbecued! Met (en ja hier komt de miniculilog dan :P)(Fijn Scrabble-woord als je teveel i's hebt), met kippenpoten (zelf) gemarineerd in knoflook, Spaanse peper, citroengras, limoensap, wat olijfolie, wat zout en peper, en..ehm, nog iets? En verder paarse rijst (de enige echte, uit Antwerpen/Laos), en een Cambodjaanse/Thaise mangosalade (met komkommer, geraspte worteltjes, wat geroosterde pinda's en een dressing van limoensap, vissaus, sojasaus en sweet chilisaus). Lekker!!! Oh en dan het dessert: gegrilde ananas met citroengrassiroop (die helaas niet erg sterk was). Yep, geslaagd, I say.

Het was ook de eerste dag dat ik weer eens een hele dag buiten was, en dat lekker in de zon.. :)) Fijn! Ik heb het eigenlijk ook wel weer gehad met de winter (en mn winterjas, die nu alweer kapot is, pff). En de lente is ook gewoon fijn*, en de zomer al helemaal. I say terrasjes, I say zon(!) en warmte de hele dag, I say maaltijdsalades met lekker brood, I say lekker in het gras liggen, I say yeaah give it up for my main seasonssss :P (Kijk, zijn we toch wel weer des te blijer met de lente en de zomer, door de herfst en winter dus.)(Dat is altijd zo'n lame goedpraatexcuus, maar ik bezig hem hier lekker toch)(Oeh, weer een Scrabble-woord)(Maar niet voor Steven).(*Maar ook)

Wel een puntje aan de afgelopen winter: het was mijn eerste winter zonder boerenkool met worst! :'( Ik heb gesmeekt, ik heb gebeden, maar het mocht niet baten. (Jaja, ik had het ook zelf kunnen maken, maar het kwam er niet van :P). En ik ben ‘War of the Worlds’ kwijtgeraakt net voor de laatste twintig bladzijdes! Neeeeeeeeeeeeeeeeeee.........! Wat een drama! Dat boek is nou echt spannend.. (zelfs nog 100 jaar na dato).

Verder leuke gebeurtenissen van de laatste tijd (dus eigenlijk, van mn collegevrije week):
- Ik ben met Chris naar Burger’s Halo geweest
- Daar hebben we o.a. freaky leerkoraal (aliens, dat zijn het!), koedoe’s en een erg ontspannen zeeschilpadje gezien (tussen de vadsige zeekoeien en weke kroppen sla in het water O__o)
- Ik heb varkenstong gegeten (Thais bereid, met kruiden)(beetje rubberachtig, maar wel lekker)
- Ik heb mn Thais geoefend (met matig succes)(neeeuaaaii)
- Ik heb de Dag van de Secretaresse genegeerd (how about you?)
- Ik heb eindelijk On The Origin Of Species besteld (en het boek van Deacon)
- Verder ben ik naar feestjes geweest (ook in Uden), wat gezwommen, wat rondgelummeld, wat geMarioKart..wel prima dus :D


..Maar nu is die blissfulle tijd weer voorbij en moeten we weer aan de slag.. mijn enthousiasme is onstuimig en grenzeloos.. I’ll keep you posted! (Ik heb mezelf, tegen mijn eigen resoluties in, weer ingeschreven voor een (semi-)syntaxachtige cursus (Logical Form).........ma picchi?!).

9 commenti:

Anonimo ha detto...

Strange face, with your eyes
So pale and sincere.
Underneath you know well
You have nothing to fear.
For the dreams that came to you when so young
Told of a life
Where spring is sprung.

You would seem so frail
In the cold of the night
When the armies of emotion
Go out to fight.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky
On the crest of a wave.

So forget this cruel world
Where I belong
I'll just sit and wait
And sing my song.
And if one day you should see me in the crowd
Lend a hand and lift me
To your place in the cloud.

Valerie ha detto...

Spring is sprung,
The grass is riz,
I wonder where the birdy is?
The little bird is on the wing,
Ain’t that absurd?
The little wing is on the bird!

:P

Anonimo ha detto...

Hoe doodeenvoudig
verscheen vandaag de lente:
een zachtblauwe lucht.

Valerie ha detto...

Holy..!

Mooie haiku :)

Valerie ha detto...

俳句 ^_^

Valerie ha detto...

..Alleen jammer dat het vandaag regende trouwens. :P

Anonimo ha detto...

ja ontspannen he? ;-)

Anonimo ha detto...

de lenteregen
een meisje is bezig de kat
te leren dansen

Valerie ha detto...

Ik ben verbrand! Ik ben verbrand! Yeahh...