lunedì, febbraio 04, 2008

Kouwe carnavalskalkoen

Dit jaar was carnaval weer eens zeer geslaagd (want JA, carnaval is wel leuk! Gij onwetende, wa witte gij dr nou van? En ik heb bewijs, een vriend van buiten Brabant heeft zich dit jaar ook helemaal overgegeven en ingestemd: JA, carnaval is goed. :D).

Wat minder fijn was, was dat vandaag blok drie begon, en ik eigenlijk toch echt wel terug moest naar Utrecht (morgen ook een vergadering van de opleidingscommissie om 09:30). Dus vanochtend rond 12 uur was ik op station Oss, stapte de trein in, en werd spontaan uit/toe-gejoeld door een grote groep carnavalsvierders..waarop ik alleen maar kon grijnzen en denken, ja verdomme! Ik wil ook wel carnaval vieren, maar ik kan niet! Overal zag ik carnavalspakken, en er was (een kwartier) vertraging bij Oeteldonk. Eenmaal daar moest ik naar perron 1, AKA dood perron met alle mensen die naar t Koude Westen moesten (zonder pakken, uiteraard). Snif. More than once heb ik overwogen snel terug te rennen, in de trein te springen, bier te drinken en alles te vergeten, maar iets verstandigs in mij stak de kop op en ik bleef gewoon staan. Bah.

Op het station (Utrech C.) vraag ik me af of het aan me te zien is dat ik de afgelopen goed ben doorgefeest, en vraag me ook af of er meer verlepte Brabanders zoals ik hier rondlopen en lijden onder dit Westerse juk. Een beetje geen vakantie verlenen aan katholieken he? Tsss.. (Heheh, dan staat mijn atheisme-houding even op gedoogbeleid :P) Over het koude Noorden gesproken.. (Je weet het he, alles boven de rivieren..)(Ja, zeg nou zelf! Een warm bourgondisch leven, met elk jaar sowieso vijf dagen vrij zuipen, of ..Gewoon Nederlands Zijn. Ik weet het wel.)(:P)

Eenmaal in Utrecht zelf werd het niet beter, want ik zag een felgroen jack in een winkel, en dacht aan felgroene konijntjes (In een groen groen knollenland, daar zaten eens een felgroen konijntje en een giraffe, heeel parmant!)(Kom op konijntje, doe maar wiebelen, wiebelen!)(En klein konijntje Peter heeft een wortel in zijn hol). Snif. Toen liep ik verder over de Steenweg en rook een schrale bierlucht, en waande me even thuis. Echter, niets was minder waar, en ik vervolgde mijn weg naar college (KNG 80/CIM). Ik dacht aan alle anderen, achtergebleven in Uden/Volkel, hun resterende carnavalsdagen doorzuipend, en voelde een steek van jaloezie. En speaking of steken, mijn hoofdpijn begon langzaam op te zetten. De sinds vrijdag opgehouden kater begon zijn kop op te steken, en ik trilde een beetje. Ik had beter door kunnen drinken (zoals normaal). Ik overwoog even een biertje te kopen (cold turkey, omg), maar nam een koffie instead (you can hardly replace alcohol with caffeine, but hey, met een kegel naar college is ook zoiets).

Mijn collegevrije week (AKA vakantie?) was sowieso nogal heftig. Zaterdag werken, zondag en maandag inpakken, dinsdag verhuizen, woensdag en donderdag weer uitpakken, vrijdag, zaterdag en zondag carnaval vieren. Elke dag minder dan zes uur geslapen en telkens weer hard werk verricht (feesten is ook zwaar..!), en wel iets gedronken.. Heftig.

Maar blok drie is dus vandaag weer begonnen. Nieuwe rondes, nieuwe kansen.. Sowieso, een nieuw huis, een nieuwe instelling of houding (wat betreft mn studie, o.a.), en een nieuw begin in meerdere opzichten. En de inwijding heeft nu dus ook al deels plaats gevonden, zij het als groen konijntje (coniglio verde!), zij het als bij-tje. Alhoewel het idee voor een housewarming natuurlijk nog niet van de baan is.. I'll let you know. Cheers!


Ennuh..geef me vuur!
Het is de eind van week en je maag is flink van streek..

3 commenti:

Valerie ha detto...

Het is het eind van de week
En je maag is flink van streek
Want hij komt iets tekort
Sherry, Whiskey, Pils of Port
Maar voor deze avond heb je plannen in verschiet
Je kunt haast niet wachten tot je al die pinten ziet

Dan sta je eindelijk met je maten in de kroeg
Deze avond is nog jong met vele drankjes voor de boeg
Maar het slecht getrainde frint krijgt de hik al na een pint
Ik zeg kijk maar eens goed hoe koning pintenman dat doet

Het beleid van koning pintenman
Is een regime wat haast niet strakker kan
Deze leider bestempelt ons lot
De pintenman, onze god

Je begint al flink te merken dat de pilsners goed werken
Je verstand wil nog meer, je bestelt een kouwe heer
Maar na enkele uren wordt de toestand zeer kritiek
Het gaat achteruit met elke vorm van motoriek

Je gaat hangen aan de bar
Je houdt de kameraad
Maar je mompelt in een taal die de barman niet verstaat
Dan denk je aan die keren dat je weer heb mogen leren hoe die
dronken pintenman zo vriendelijk pint bestellen kan

Het beleid van koning pintenman
Is een regime wat haast niet strakker kan
Deze leider bestempeld ons lot
De pintenman, onze god

Het beleid van koning pintenman (pintenman)
Is een regime wat haast niet strakker kan (strakker kan)
Deze leider bestempeld ons lot (ons lot)
De pintenman, onze god







Slecht. Maar..maar toch.

Valerie ha detto...

Homer Simpson-quotes:

"Going Cold Turkey isn't as delicious as it sounds."

"I hope I didn't brain my damage!"

(Die laatste is geniaal.)


..Moest ik even aan denken.

Valerie ha detto...

En lèijde dôrst, dan bende ge-kuld,
mar tidens carnaval is dè oew êge skuld.

We zien ùllie óp de baggemèrt en dan vatte we d’r ennen óp!