giovedì, febbraio 14, 2008

Dagrecap

Vanochtend veel te vroeg fietste ik naar college, in een redelijke stemming, maar plotseling ontwaarde mijn oog een onmogelijke godslastering: ik zag een rode Jaguar, X-type. O_O Laat dit even tot je door dringen. Je hebt geld genoeg om een Jaguar te kopen, maar niet eens smaak genoeg om hem niet rood te laten zijn! Ik was ontdaan tijdens heel mijn semantiek-college, en daar kon geen Optimality Theory meer iets aan doen. Jeezus. Een rode Jaguar. Dat is bijna (of helemaal) nog erger dan een Jaguar station. (ROOD! Een Jaguar!)(OMG. Check deze..PIJN aan mn ogen, dat is het!)
..Wat word ik emotioneel toch weer op de proef gesteld door het leven.

..Dus besloot ik mijn idee om een boerprieverij te houden morgen, door te zetten. :P Gauw zette ik na college koers naar Bert's Bierhuis: ValHalla, voor de troost van al uw dagelijkse beslommeringen en beproevingen (nog zo'n proeving)! Echt, ik zie telkens weer biertjes die echt nog op mijn lijst moeten..en vandaag had ik ook weer een heel interessant gesprek met de vrouw die daar werkt (verkoopster kan ik haar niet noemen). We hebben samen de reeks voor morgen uitgekozen. :) (Hebben jullie nog vacatures?? Ik ken binnenkort 300 biertjes! :P). Want ohja, deze bierproeverij is er vanwege een aantal redenen: 1. Ik wil het al heel lang doen, 2. Ik had het beloofd te doen zodra ik verhuisd was naar t Vechtplantsoen, 3. Dan haal ik de 300 voor mijn lijst!!
Nice.

Nadat ik mijn hoognodige inkopen had gedaan bij Bert, vervolgde ik mijn koers, nu naar het gemeentehuis, waar ik binnenkwam met een rinkelende tas vol biertjes, waarna ik voorzichtig (zonder geluid) plaats probeerde te nemen op een metalen bankje, wat natuurlijk absoluut niet lukte (en dan die blikken van de rest van de mensen). Classic! :D Ik staarde een kwartiertje naar de veranderende nummers op bordjes, en de The Office-achtige taferelen die ze achter de balie afspeelden. Gemeentehuizen, bah. Ik smste nog wat, en toen was ik gelukkig al aan de beurt. Helaas kreeg ik een of ander mens dat maar door bleef zeveren over uittreksels (wtf), en vervolgens verklaarde mij niet verder te kunnen helpen. ... Oh, daarom heb ik dus de hele tijd gewacht (ook al had ik niet anders verwacht). Typiskt. Rinkelend en weer een beetje ontstemd verliet ik het gebouw. Not one of my days, apparently..

..Dus ik zette koers naar huis (Vechtplantsoen! Vechtplantsoen!), maar kwam onderweg een Gamma tegen, en besloot nog wat dingetjes te halen. Ik kwam nog wat haaienaanstekers tegen, maar daarna stond ik alweer in de rij, te wachten (maar niks te verwachten). Voor mij stond een typisch Utregs mens en haar mens. Ze zeg: "Ik gaat met dat briefie van 200 betalen, hoor. Ik spaar ze(?), maar wil ze ook wel eens wisselen." De man bromt. De vrouw begint tegen de cassiere te slijmen: "Ik kan daar hier toch wel mee betalen he? Ik kan het wel ruilen he?" De cassiere mompelt iets van dat het dan gecheckt moet worden, waarop de vrouw antwoordt: "Doe maar hoor, doe maar hoor, vraag alles maar, waar ik woon, mijn bankrekening, ..", en de man zegt onder zijn stem(?): "Nou nou, dalijk willen ze de kleur van je ondergoed nog weten!..", waarop ze kwiek antwoordt: "Weet ik niet meer, zwart geloof ik..!" (dit allemaal in zwaar Uteregs accent). Ik rol een beetje met mijn ogen maar vind het nog wel grappig. (In tegenstelling tot de man, Koos(!), die volgens mij echt weg wil.)

Het begint wel een beetje lang te duren. (Het was overigens wel zijn schuld dat ze nou met die 200 euro zat, want zij wou een boormachine kopen, maar hij niet.) Terwijl de bedrijfsleiding erbij werd geroepen, herkent de vrouw opeens iemand achter mij: "Heeeeeey wijfie!!" (....seriously. :P) en een uitbundig gesprek barst los. Veel Uteregser kan het niet worden, geloof ik. :P Oh jawel, dan had ze een paarsgeverfd, kortgeknipt kapsel gehad, van de buurtkapper (want dat hebben ze hier allemaal!). Dus. Gelukkig kon ik niet veel later mijn haaienaanstekers afrekenen ^_^ (niet om haaien mee aan te steken! :-o).

Vanavond hebben Hans en ik biefstuk, gestoomde sperzieboontjes en broccoli en suuperlekkere aardappeltjes met olijfolie gemaakt. Woohoo! En morgen ga ik waarsch konijn maken. Maar dat laat ik wel weer weten (met verslag van de bierproeverij)!

Nessun commento: