mercoledì, aprile 29, 2009

Viola del Pensiero

Howdy!

It's been a while. Tzijn tegelijkertijd meer hectische en meer relaxte dagen dan ooit, haha! Maar t gaat allemaal prima hier, terug in Utereg. Ben voornamelijk bezig met..van alles (won't tire you), en wat ik volgend jaar nou eigenlijk moet gaan doen.. decisions, decisions!

Maar in de tussentijd ben ik weer begonnen met zwemmen, na een stop van bijna een jaar (:| Heb vier keer gezwommen sinds vorig jaar blok 4..), en waarom ben ik ooit gestopt?! Tis geweldig! En mijn voortgang is ongelooflijk, letterlijk. Ik zwem als warming-up altijd 10 x 100 borstcrawl, of 6 x 100 borstcrawl en 4 x 100 andere slagen. De gemiddeldes van de borstcrawl-100-meters waren (op chronologische volgorde) de afgelopen zes keer: 1:40 (niet slecht voor de eerste keer!), 1:40, 1:36, 1:33, 1:32 en 1:33 vandaag (was nogal gaar, werd om 05:30 wakker vanochtend). En dit is nu hmm.. 2.5 week zwemmen. Dan is een zeven-seconden-verbetering niet slecht! :D Ben er blij mee.

Verder uiteraard wel ook alweer mn eerste zwem'perikelen' gehad: ik was aan t zwemmen met twee jongetjes (van dertig :P) in 'mn' baan, en eentje was nogal enthousiast, en kwam heel hard aan zwemmen (imponerend? Niet echt), en tikte aan, en keek me aan met een belachelijk grote, gelukzalige lach en ..hijgde vol uit in mn gezicht. Errr..that's just not the way, boy. (;)) Een andere keer was ik benen aan t zwemmen, en een of andere gebronste popie-jopieman wou me inhalen, maar deed dat nogal klunzig, dus ik stopte maar even voor 'm. Hij stopte vervolgens ook even, en zei met eenzelfde gebronsde (gezicht) en gebleekte (tanden) grijns: "We denken precies hetzelfde!" ..Ik betwijfel het mijn vriend, ik betwijfel het.. Maar dat terzijde. :P



Verder ben ik nog een leuke site tegengekomen, Wordie. Het is een soort Flickr, maar dan voor woorden. Woorden die verzameld worden door verschillende mensen, dus. Daarbij hebben al deze woorden ook tags, en heb je bijv een flora en fauna-afdeling, met allerlei interessante woorden: bij deze wil ik vandaag even alle heil voor de guichelheil! :'D Wat een geweldig woord, en nog Nederlands ook! (;P) Verder kwam ik 'viola del pensiero' tegen, aww (violet of thought, viooltje?) die in t Engels, zo kwam ik achter, 'pansy' heet, hehehe. :P Makes you wonder which one came first..

Maar goed, must be off to get ready for Q-night, later, enjoy yourselves!~ (PS: Ehh, juiiist.. ergens wel typisch toch ook).


"Red?" "No." "Who is it?" "'Tis I." "Oh, wonder!"

13 commenti:

Thom (jongetje van 33) ha detto...

Zoek maar eens op wat 'neus' is in het Slowaaks. Of pink in het Fins.

Jaja, pret met google translate! :)

Valerie ha detto...

Vaaleanpunainen :| (Echt.. mafkezen daarboven. :P)

En 'nose'? :s (I guess dat ie dat woord dus niet kent voor t Slowaaks..?)

Nenä vind ik dan wel weer schattig ^^ ..Ng ilong! Hundë! Hidung! Burun!

Thomzz ha detto...

Whahaaaa!!
Ng ilong! Hundë en Burun! heb ik ook voorbij zien komen!! Burun is Turx, Ng ilong is Tagalog (uit mijn hoofd) en die Hundë weet ik niet meer.. Hongaars?

Nose is volgens mij gewoon een cognaat. Indo-Europees, weet je wel.. en namen van lichaamsdelen horen een beetje bij het 'stamvocabulair', lijkt me.

Ng IThom ha detto...

en duim is gewoon 'thumb' in het Fins... leenwoord?
Of hebben ze geen duimen in Finland?
Misschien zo geëvolueerd.. uitsteeksels in koude gebieden worden meestal kleiner :S

Valerie ha detto...

Nou, wat ik dus bedoelde, was dat Google wellicht gewoon de Engelse vertaling neerknalt als het desbetreffende woord niet voor de desbetreffende taal ingevoerd is.. joe sie? ^^

Valerie ha detto...

+ *applaus* voor je neus-kennis!
+ hahahahaha :D

Valerie ha detto...

Hundë = Albanees,
Hidung = Indonesisch?

Unknown ha detto...
Questo commento è stato eliminato dall'autore.
Unknown ha detto...

oh ja! Albanees!

Unknown ha detto...

Vaal zei:"Nou, wat ik dus bedoelde, was dat Google wellicht gewoon de Engelse vertaling neerknalt als het desbetreffende woord niet voor de desbetreffende taal ingevoerd is.."

ja, daar had ik ook al aan gedacht.

Valerie ha detto...

..Maar toch had je het over cognaten en leenwoorden.. :P

klein Thombje ha detto...

*bijt zich vast in deze materie*

Op deze pagina:
http://www.brainyquote.com/words/th/thumb230165.html
staat dat het Fins voor duim 'paukelo' is. En Deens/Noors is 'tommelfinger'. Thumbs up for that!

Valerie ha detto...

Tommelfinger :'D Tommelfingers up!