giovedì, giugno 12, 2008

Recursion [ recursion [ recursion..

[Warning: linguistic ramble]
Vandaag is 'termpaperdag'. That is, door-ijlen over Merge (zie Luctor et e-Mergo) ennn recursie. Het idee is om mijn hoofdrichtingen (syntaxis (zinsstructuur) en neurocognitie (aka experimentele psycholinguïstiek, maar ik vind psycholinguïstiek altijd zo pseudo-wetenschappelijk klinken, sorry)) te combineren, en wel in het veld van taalevolutie! Sweeeet. Het meer concretere punt waarop ik dit doe, is Merge. (Hoe is Merge, misschien wel het belangrijkste syntactische proces, gerepresenteerd in de hersenen?) En waar zou Merge voor moeten zorgen? Recursie. En wat is nu misschien wel het belangrijkste topic in taalevolutie? Recursie.

Great, right? :D
Dus ook onmogelijk om te doen, maar wel superleuk. :P

En het leuke is, is dat het geaccepteerd is als onderwerp voor mn termpaper nog ook! (Ook al word ik aaaltijd gewaarschuwd dat ik het minder breed moet houden..blijkbaar was dit concreet genoeg, gheheh).
[/Linguistic ramble]


Verder wou ik nog even mededelen dat ik de Milky Ways van vroeger lekkerder vond. Ze hadden toen meer een ..melksmaakje. Nu smaakt het wel erg naar suiker (of ligt het aan mij?). Verder heb ik Zaanse Kermis en Cafe Noir weer helemaal herontdekt! Sweet. :P (Bikinitijd is pas over een maand..heheh)

Great googly-moogly!

En verder heb ik pas 'What the bleep do we (k)now' gezien, en dat was echt geinig! (Kwantummechanica op een spiritueel niveau..) Interessant om een keer te zien..

Oh en en ik heb vijf ..baby-zwaantjes (hoe noem je die dingen?) gezien eergisteren! Lieef ^__^ (Ze waren al best wel groot, eigenlijk. Maar nog wel grijs.) En had ik al verteld dat ik een tijdje terug vanuit de trein een ree-tje en een fazant had gezien? Volgens mij wel, maar ok.. (Hm, ik herinner me opeens dat ik ook van twee vliegende reigers heb gedroomd - explanation, anyone?)


...En als mooie afsluiter, I present you 'Hasselhoffian Recursion':

11 commenti:

Anonimo ha detto...

Een cygnet. Heet een jonge zwaan. In het Engels, althans. Dat komt van het Latijn (cygnus). Voor het Nederlands heb ik niks kunnen vinden. Wel het Estisch: daar heten ze 'luigepoeg'.
In het Duits heten ze 'Schwanenküken', dus wellicht is het Nederlands wel zwaankuiken.
Een jonge gans heet een gosling trouwens, in het Engels.

Valerie ha detto...

Hehehe :D
Nice.


Cygnus, dat klinkt gewoon nog bekend ook..

Anonimo ha detto...

Ik ben eigenlijk best wel teleurgesteld dat ik niets heb kunnen vinden voor het Nederlands. En ik vind het ook droevig dat wij geen mooi woord hebben voor jonge zwaan.
Laten we ons troosten met het idee dat de nomenclatuur voor een groep zwanen, een 'drift' (komt van drijven), wel een aangename esthetiek heeft. Overigens boestond er sinds de Middeleeuwen zoiets als het 'recht op zwanendrift', waarbij iemand zwanen mocht houden. Dat vind ik een mooie term, ware het niet dat in de moderne tijd was dit een dieronvriendelijke praktijk, en is gelukkig ook afgeschaft op 1 april 2008 (kortgeleden nog maar!).

Anonimo ha detto...

@ je respons:
misschien (her)ken je wel 'Le Cygne', 'De Zwaan', uit het Carnaval der Dieren van Saint-Saëns?

Anonimo ha detto...

Ik heb een vriend van mij wel eens live pindakaas op een milky way zien smeren en het ook met smaak opeten.
Deze jongeman heeft ofwel buitengewoon teleurstellende culinaire expertise, ofwel zijn zijn smaakpapillen gemuteerd door het vrijkomende radon uit het beton van de IBB.

Valerie ha detto...

*blinks*
Oookeee...
Ja nee, voor mij blijven de enige pindakaascombinatiemogelijkheden:
-pindakaas met honing (traditioneel)
-pindakaas met banaantosti (modern)

@jouw idee van mijn respons: zou kunnen.. (=mijn respons op jouw idee van mijn respons op jouw suggestie)(recursie ftw!)

Blaidd Drwg ha detto...

Oi! Don't hassle the Hoff! :O
(maar serieus, wat walgelijk grappig :P)

Onderwerp voor je termpaper is wel interessant. Mag ik het eindresultaat lezen? :D

What the bleep do we know... ik geloof da'k eens ooit heb gezien ja. Best vaag, maar wel boeiend. Ik weet alleen niet goed wat ik er van moet geloven.

Anonimo ha detto...

What the bleep do we (k)now? WTF?

Van jou had ik toch beter verwacht, Valerie...

Valerie ha detto...

Oh kom op! Het is toch echt lachen? :P Ok ok, ik ben een beetje overenthousiast over zo'n new age-video, maar dat kwam omdat ik ook een aantal gerelateerde (vaag-gerelateerd ok) voor de uni aan t lezen was ;)

Met welke der Franken hebben we hier te maken btw?

Cheers

Anonimo ha detto...

Misbruik van quantummechanica voor misplaatste new age nonsens is niet om te lachen. Vooral omdat er mensen zijn die de nonsens serieus nemen.

Ik ben die ene.

Je weet wel.

Valerie ha detto...

Je hebt gelijk, maar ik vind een portie new age-shite once in a while meer dan hilarisch :P


P.S. Is dit toeval??! :P:P
http://www.tvgids.nl/
programmadetail/?ID=7279019
Heheh.