sabato, ottobre 20, 2007

Reactieweek

In een geheel logische opvolging op mijn mid-term crisis, volgt hier een klein verslagje van alle geweldige dingen die ik deze week heb gedaan (in afwachting van de laatste twee (STRESS) weken die er nog aankomen dit blok).

Maandag:
Maandag realiseerde ik me (dmv een website met een teller) dat het nog maar 70 dagen tot Kerstmis is! Yay! (Inmiddels dus nog maar 65). Verder ben ik naar een lezing over eten (:P) geweest, wat wel interessant was (maar ik heb niet echt iets nieuws gehoord). Het was er een uit een serie van vier (Studium Generale), dus als iemand zoekt mee te gaan, let me know.

Dinsdag:
Dinsdag heb ik eindelijk weer eens goed gezwommen. En dat was echt fijn. :) Maar beter nog was die avond, toen we naar een concert van Marcus Miller zijn geweest. Het concert was echt geweldig (alhoewel ie iets zwakjes afliep), en twas erg gezellig met de Uden-gang. :D Na het concert spott(t)en wij de bandleden, en zijn we er hard aangerend (Keith en Ingrid kenden(!) hen namelijk van de Boot (Das Boot! Der befamde North Sea Jazz Cruise)). En nadat Keith Marcus Miller's hand had geschud, zag MM mams staan, en zei: "Hey Ingrid!". ... :P Ja hoor. Hij herkende haar nog. Der Boot moet erg gezellig zijn geweest, haha! En ik ben geintroduceerd als 'de-dochter-van' en heb nog even met saxofonist Keith Anderson staan praten, voordat ik werd gekidnapt naar Uden (serieus! Op het moment dat ik zei, eh, het station is hier links, reden we rechts de snelweg op naar Uden.)(Jaja, Uden is bereikbaar met de snelweg). Maar ach, ik was niet een van de meest tegenstribbelende gijzelingen ooit, en niet veel later zaten we met een drankje na te genieten (vooral Ingrid :P).



De minpunten van deze dag waren dat ik bij de Body Shop de 'Body Creme Cacao' heb geprobeerd toen ik mijn trein had gemist (een te vroege, anyway), en mijn handen de rest van de avond naar witte chocoladepasta stonken. (Waarom willen mensen dat? Waarom??). En dat ik bij C'est Du Pain een broodstengel van 1,00 voor 0,95 wou kopen, want ik had geen vijf cent meer helaas (0,95 was al mn kleingeld), en dat ik het niet kreeg! Ik stond op het punt mensen te vraag om vijf cent, of in snoepautomaten te gaan zoeken! Wat een onzin, vijf cent! Als mensen tot tien cent niet genoeg bij zich hebben (voorbeeldje), en al hun kleingeld uitleggen, dan zou ik NOOIT iemand zijn eten/aankopen weigeren! (En dat doe ik ook niet, in de winkele waar ik werk). Maar het was ook zon stomme #^&@^@ achter de balie (aaargh!). Ik bracht nog als argument: maar dat brood moeten jullie toch na vanavond weggooien.. Schudt die stomme trut haar hoofd, nee hoor! ..WAT?! Dus jullie verkopen oud brood ook nog?! Ik roep iedereen op tot een grote boycot van C'est Du Pain, en dan met name die in fcking Den Bosch! Stomme trut!

Woensdag:
Woensdag heb ik, omdat ik op het moment op een vrij laag budget zit, drie boeken voor mezelf gekocht. *rolleyes* Waarom krijg ik altijd de neiging om boeken te gaan kopen als ik echt moet opletten? Een soort zelfdestructief mechanisme? Zo van, als ik mijn lichaam niet kan voeden, dan maar mijn geest? Of liever de Geest dan het Lichaam? Typisch was wel dat een boek over eten ging (geweldig boek! Soort encyclopedietje, voor 1.50!!), een over bier (die ik al twee jaar wil, maar nooit heb gehad met Kerstmis ofzo, hahaha) en een over Vincent van Gogh (ik moest wel, al zijn schilderijen staan erin), terwijl ik een boek zocht over Madrid. Die ik overigens niet heb kunnen vinden. (Twas de Witte Boekenmarkt he.)

"When I get a little money I buy books; and if any is left I buy food and clothes.”
-Desiderius Erasmus


Mooie quote, alleen zou ik ook de kleding achterwege laten, en meer eten kopen :P

Donderdag:
Donderdag ben ik naar een vrij saai college geweest, en daarna meteen door naar Amsterdam om te werken (zodat ik dit weekend veel kon studeren, zoals ik nu doe..not). Dat was allemaal wel oke, het was vrij rustig tot 's avonds, en twas gezellig. Daarna ben ik naar de film over Ian Curtis geweest, 'Control', samen met nog drie andere vrienden en Sandro. Supermooie film!! Als je van ..poetische (drama)films of van de muziek van Joy Division houdt, moet je zeker gaan.

Vrijdag:
Vrijdag was vrij gaar, omdat ik dus in Amsterdam was gebleven, en daar toen te lang bleef plakken om nog te kunnen gaan zwemmen in Utrecht (damn!), en daarna te slaperig was om nog goed te kunnen studeren in Utrecht. (Die bitch van de bovenste verdieping ging donderagnacht om twee uur techno draaien, en keihard blerren met die stomme vriend van dr, met het raam open, zodat ik ze letterlijk kon verstaan. En bedankt! AARGH.) Wat wel weer leuk was, was dat ik 's avonds met Jeroen nog even op het Bokbierfestival ben geweest (erg gezellig!), en mijn bierlijst weer een beetje kan spekken. (Misschien dat ik vanavond weer even ga, na de RUGBY FINALE)(!!!!).



Tja, verder wou ik nog een hoop dingen zeggen, zoals over de twee vrouwtjes bij het zwembad dinsdag (een uit Utrecht, een uit Brabant), het feit dat andijvie echt een lastige groente is om mee te koken (wordt gauw te bitter), en dat, toen ik gisteren naar het BB-festival fietste, opeens twee ogen zag glinsteren in het donker langs de weg, wat een agent bleek te zijn die daar stilstond (te wachten?), zittend op zijn blitse mountainbike. Trots ging ik iets rechtopper (:P) zitten, zodat mijn stomme lichtjes nog beter zichtbaar waren (ondingen, ik ben ooit aangereden met die dingen aaaan.)(Ok ok, het bleek een coffeeshophouder, maar toch), en mijn hand was klaar om mijn paspoort te trekken en hem deze als ninja-ster/boomerang toe te werpen. Maar dat bleek allemaal niet nodig. Zoals eigenlijk altijd. Behalve als je je paspoort een keer niet bij je hebt, en je een boete van 50 euro krijgt. Maar tja, zoals een BNN'er ooit toepasselijk heeft gezegd, je kan in Nederland je kont niet draaien of er hangt een boete aan.
Amen to that.

Tijd om echt te beginnen.
Tot vanavond! (Engeland - Zuid-Afrika!!!!)

Nessun commento: