domenica, ottobre 14, 2007

How's that for a sun-day?

Wat is er nou erger dan op een zondag met het openbaar vervoer moeten reizen? Krijsende, rondrennende kinderen, gierende zestigplussers, hele gezinnen met pakjes en sultana's, ballen, kinderwagens, bossen bloemen, godweetwatnogmeer, allen meer geluid producerend dan je discman*, allen beter de wegversperrend dan een gemiddelde rugby'er. En denk je dat ze weten hoe ze met het OV te reizen? Neee joh, niet gehinderd door enige kennis van zaken staan zij als de eerste voor de deur om de trein in te gaan (hiermee een stroom van vijftien man blokkerend) en ja, staan zij ook als eerste weer voor de deur om de trein uit te gaan, zonder te bedenken dat het dan handig is de deur open te maken. ... God weet dat ik het haat met OV te reizen in het weekend. Maaan. (*Nee, ik heb nog steeds geen mp3-speler. En?)

Maar vandaag sloeg alles. Ik was al gealarmeerd op het perron, door de zware bassen van de kwetterende Duitse vrouwen die daar met al hun koffers stonden geparkeerd. Dus liep ik behendig deze bagage en vrouwpersonen voorbij, een eindje verder op het perron. Om naast een groepje Duitse mannen terecht te komen. Goed. Dit in mijn hoofd prentend wachtte ik op de trein, en ging naar de bovenverdieping van deze intercity, toen de Duitsers naar beneden verkasten. In mijzelf gniffelend over zoveel geluk hen te hebben kunnen ontwijken, ging ik op de bekende vaalpaarse stoel zitten, en made myself comfortable. Dacht ik dan.

De deuren sloten, en de trein reed aan. Toen drong tot me door dat ik absoluut niet had opgelet. In mijn coupe bevond zich namelijk een ware meute aan nog meer Duitse vrouwen! (Heeft het deze week im Der Zeit gestaan als Tip von der Weeck, bezet en maak Amsterdam onveilig?) Nu heb ik op zich niks tegen Duitse vrouwen, maar wel als ze balletjes naar elkaar gooiende, bier drinkende, muziek afspelende, luidkeels schorzingende, bassende en brallende Duitse vrouwen zijn!!

Nee. Ik maak geen grapje. Dit is serieus. Heeeel serieus. Vooral voor de Nederlanders aan mijn kant van de coupe, die elkaar aan keken met plaatsvervangende schaamte. Dat leverde op zich nog wel een leuk gesprek op, maar serieus.. De muziek uit hun draagbare iets had de kwaliteit van een kaliber lager dan carnavalsmuziek (Nee, echt!). En dan die stemmen! Schorre, harde, bassende stemmen (hoe komt dat toch, dat Duitsers een paar decibel meer kunnen praten? Ligt het aan de bouw, of aan de taal?)(De taal, vast). En ze 'zongen'... Praktisch t hele half uur vol. (Probeer je dat maar eens in te beelden). En ik moest studeren! :'( En zij dan bier zuipend! In de trein! Om half 3! Naja, dat gaat dan nog net. Maar niet in combinatie met hele feest dat zij eromheen bouwden!

Christ. What a day.

Gelukkig, ja gelukkig scheen de zon. En niet zo'n beetje ook. ^_^ Het was wel 17 graden, en ik ben lekker nog een uurtje of wat in het Julianapark gaan liggen, om de Duitsche liederen uit mijn hoofd te branden. Is iemand trouwens ooit opgevallen dat er een soort van spinnenwebben overal over het gras liggen daar? Ik zag het vandaag voor het eerst. (Mja, laten we hopen dat het spinnen zijn, met de processierups in ons achterhoofd.)(Ieee, rups in je achterhoofd).


V. Kush

Het was echt lekker weer eens in een park te zijn. Lekker veel bomen enzo. En gras om op te liggen (bovenop de webjes, tiehie!). Lekker van de frisse buitenlucht genieten. Nouja, totdat die Pool (want dat was 't! Ik heb m afgeluisterd) A. in mijn zon kwam staan en toen liggen en B. een gore sigaret begon te roken. Even nadenken, ben ik naar het park gekomen om sigarettenrook in te ademen? Nee, dat dacht ik dus ook. Dus rot op met dat zeikerige vriendinnetje van je en ga lekker in je studentenkeukentje roken. Tsss. Kom maar op met dat terassenrookverbod! (Alhoewel ik het zelf ook nogal extreem vind)(Maar goed, sigarettenrook is ook gewoon goor. Sorry hoor.)

Toen de rook eenmaal opgetrokken was, kwam de geroosterde kippenlucht pas echt goed door. (Van t Juliana-restaurant)(Naast het Julianapark, zeeer origineel). Enfin, het is beter dan sigarettenrook, maar wel jammer van die heerlijke heldere herfstlucht. Maar eigenlijk is het vooral zielig voor die kippetjes die daar zo lekker rondscharrelen, niet? Anyway.. Leuk herfstig zijn ook die vallende blaadjes. Wel jammer dat ik al twee keer een halve tak op mijn hoofd heb gehad (ok ok, takje. Maar toch!) Kunnen bomen mikken? :'( (Ie! Ook nog een spin in mn tas! Oe, een mierenkolonie op m'n tas.. Ah, natuur. Gaat niets boven toch?)

En jee, het is gewoon opeens half oktober. (Ik at pas een perzik en die smaakte naar een peer! Ook heel herfstig. Net als mijn pomooenkikkererwtencurry van vandaag :P). Maar goed, beter een goede herfst dan een slechte zomer, denk ik dan. Cheers to that. Dat de herfst mooi moge worden. (Met veel vallende blaadjes, pompoen en bomen, en weinig brallende Duitse vrouwen en rokende Polen).

Nessun commento: