giovedì, ottobre 04, 2007

Reunies (Vchtplntsn)

October 3 is the 276th day of the year (277th in leap years) in the Gregorian calendar. There are 89 days remaining. 3 oktober was ook de dag van de re-union van Duitsland (1990).

Gisterenavond was het ook de verjaardag van Hans, en ik werd stomdronken. Hoe stom dat was, bleek vanochtend. Maaaaan, wat een ramp. Als het nou alleen hoofdpijn was..Maar het was een waar spektakel aan ..ont-aardings-verschijnselen. Ja, laat ik het zo maar noemen. Pfff. Wel goed dat ik weer braaf om negen uur naar college ben geweest, dat vind ik toch wel weer een prestatie. Maar nu moet je weten dat ik een superirritante telefoon heb. Niet alleen omdat, als je een smsje typt en je drukt op het rode knopje, alles in een keer verdwijnt en niet meer terug te krijgen is. (En dat rode knopje zit naast de 'backspace'. Zucht. Wie bedenkt dat soort dingen?) Maar niet alleen daarom dus, ook omdat, als de batterij praktisch leeg is, hij dan begint te piepen. Zo van: biep. Biep. Biep. Biepbiep. Biepbiep. Biepbiep. BIEPBIEP. BIEPBIEP. BIEPBIEP. BIEPBIEP. Je begrijpt het, heeel irritant. En als de telefoon je nou ook de tijd zou geven om gauw iets aan de lege batterij te doen, dan was het nog nuttig geweest. Maar nee, niet dit takkealarmsignaal. Nee, want deze begint een minuut voordat hij uitvalt. Heel nuttig dus. Hoe nuttig precies, of eigenlijk dus toch wel*, bleek vanochtend. Want mn wekkers stonden wel aan, maar de batterij was dus bijna leeg, en ik had het geluk (denk ik) dat om half acht precies (toen ik wakker moest worden), dit gebiep precies een minuut lang begon te bliepen, en ik ontwaakte. En ik kon naar college. Dus dat was wel weer mooi. (Soort van, want college was in een woord hel). *(Heerlijk, zo'n opsomming van praktisch lege woorden).

Nog een tragisch feit van deze ochtend: ik kreeg, in plaats van mijn geliefde NRC Next, het Christelijk betrokken Nederlands Dagblad door de bus. ! Jeeeez. Alsjeblieft zeg.

Maarm, het feest gisteren was in ieder geval wel weer geslaagd. :D Ik heb samen met Hans boodschappen gedaan en gekookt, wat echt supergoed gelukt was. We hebben spaghetti alle vongole gemaakt, en een extra spaghetti met tomatenhamsaus, speciaal voor Maarten, die al gegeten had (:P), en daarna biefstukstukjes gemarineerd in balsamico en knoflook, nog lekker rood van binnen, op een bedje van rucola met parmezaanse kaas, met daarbij een tomatensalade en een komkommersalade en wat heerlijk vers brood. Ahhhh... En koekjes na! Ennnn espresso na, van Hans versgekregen espressoapparaat. Ja, die studenten van tegenwoordig, die krijgen pas cadeaus. ..En man, ik twijfel erover er zelf ook een te kopen. Gelukkig heb ik geen geld :D Oh, en we hebben natuurlijk weer heerlijk geWii-t! Deze keer met Marnix' Wario ..Smooth Moves ofzo, een supergeinig spel, dat we nog tot diep in de nacht hebben gespeeld. :D Met chocoladekruidnootjes (die ik nu overigens ECHT niet meer kan zien. Het idee alleen. Bareuuhhhh).

Ah, wat was het weer fijn om op het Vechtplantsoen te zijn :)
Jeroen had zelfs schoongemaakt voor het feest. Ik bedoel maar.
En er is nu een espressoapparaat.
En een Wii!
...
Zal ik mn bed in de huiskamer zetten?

3 commenti:

Valerie ha detto...

Opvallende 3 oktobers:

1283 - Dafydd ap Gruffydd, prince of Gwynedd in Wales, becomes the first person executed by being hanged, drawn and quartered. (Eek!)

1574 - The Siege of Leiden is lifted by the Watergeuzen. (Kan ik moeilijk weglaten, niet?)

1849 - American author Edgar Allan Poe is found delirious in a gutter in Baltimore, Maryland under mysterious circumstances; it is the last time he is seen in public before his death. (Wooohaaa!)

1932 - Iraq gains independence from Britain. (Hmm.. niks in de krant over gelezen..)

1942 - Spaceflight: First successful launch of a V-2 /A4-rocket from Test Stand VII at Peenemünde, Germany: the first man-made object to reach space. (Te vet).

1955 - The Mickey Mouse Club debuts on ABC.

19?? - Hans' birthday (;))(Die vraagtekens laat ik er voor jou :P)

Nice!

Loki ha detto...

elk jaar opnieuw maar het is ooit begonnen in 1982. wow poe is echt kick.

Valerie ha detto...

Nou nou nou, niet zo bitter. Dat is nergens voor nodig. Je bent nog net niet oud, dus...


:P