martedì, settembre 04, 2007

Master Linguistics: The journey begins

Haaai all! Ik bevind me op het zolderkamertje van de UiL OTS, oftewel het taalwetenschappelijke onderzoeksinstituut van Utrecht. Dit is een aparte kamer voor de (research)masterstudenten (oftewel MPhil), dus no more overbezette-CIM/LB-dagen voor mij! Naast mij een beker fantastisch schuimende espresso (gratis uiteraard), en nog een halfuurtje om een beetje te bloggen voordat ik naar de bibliotheek moet. Ahh. Ain't life wonderful. De introductie voor de master bevalt tot nu toe erg goed: gisteren hebben we een beetje een toer* door dit nieuwe gebouw gehad, zijn we wezen roeien, zijn we een pizza wezen eten en hebben we al biertjes gedaan bij Belgie en de Stairway. We zijn dit jaar met zn achttienen, en ik kan het met de meesten goed vinden. What can I say, het bevalt me allemaal prima hier, en ik heb er weer veel zin in! :D :D

Het scheelt ook dat ik afgelopen week maar een dag 'thuis' (lees: in mijn kamertje in het gruwelhuis) ben geweest. En ik ben hard op zoek! En er dienen zich zelfs ook kamers aan... Dat belooft iets. Verder wordt vanavond de eerste avond sinds meer dan een week dat ik niet ga feesten. :P (Als ik niet naar DIRK/Storm/whatever ga, natuurlijk..). Dat is op zich niet iets om te vieren, maar het stelt in ieder geval wel dat afgelopen week wel geslaagd was! Ohja, reminds me, mijn verslagje van het Pingu"infeest komt ook nog. Want, maar dat hoef ik natuurlijk niet te vertellen, het was een tre's geslaagd feest.

Goed, verder heb ik nog niet veel te melden over de master (behalve dat het zo moeilijk gaat worden vakken te kiezen! Ze zijn allemaal leuk.. :p), dus ik zie jullie later. Cheers!

4 commenti:

Valerie ha detto...

Ik heb het even gecheckt, en ja hoor: tour moet toer zijn. Maar 'toer' ziet zo uit als.. hm, 'hoer' bijvoorbeeld. Die 'oe' ziet er echt een beetje plat uit. Maar goed, een tour is een valse haarvlecht, dus dat kan ik moeilijk laten staan, niet waar?


(En toch! Toch vind ik het net zoiets als 'sjiek' schrijven ipv 'chique'. Sjiek zo schrijven is toch ..te tegenstrijdig? Sjjieeek.. Paturaiijjn.. Klinkt niet!)(En toer klinkt gewoon voor geen moer.)(Ok, schrijft voor geen moer? :p)

Valerie ha detto...

Trouwens, dat 'checken' ipv 'controleren' is ook behoorlijk ingeburgerd, zo viel mij op.

Ik citeer van onze Balie van het Studiepunt Letteren:

"Er kunnen op het laatste moment nog wijzigingen in de locatie optreden, check je rooster dus voor de eerste bijeenkomst."

Yeah man, check it out!

Marta ha detto...

Hey Vale!!!

Nice blog!
now I'm waiting for the "How did I get into the Jimmy Woo, skipping the queue, paying nothing and wearing normal clothes" post....
blink'

See you later,

Marta

Blaidd Drwg ha detto...

Hey!
Je pessimisme is idd best grappig :P

Grts
Brian