venerdì, febbraio 27, 2009

Tja, als je dat niet eens weet..

Howdy!

Sinds ik hier in Amerika ben, heb ik drie keer het Nederlands nieuws gecheckt (via nu.nl), en drie keer was het raak:

1. Geflipte vent gaat Belgische crèche in;
2. Jongen uit Uden valt ambulancepersoneel aan;
3. Vliegtuig stort neer in akker bij Schiphol.

:/ Meh.
Ik nam me voor het nieuws niet meer te checken (:P), maar vanochtend deed ik het toch, tegen beter weten in*. Gelukkig geen catastrofes deze keer, maar een grappig artikeltje over een man die met een taalfout in z'n neppe diploma (bij een baansollicitatie) tegen de lamp liep. (*Oh neee, ik heb 't gezien via een taalnieuwsbrief, ik dacht al..)(Yeahyeah, nerd :P).

In ieder geval, ze denken dat de man de fout maakte vanwege zijn achtergrond:
De man is mogelijk het slachtoffer geworden van het feit dat hij in een 'kunstmatige' Duitse deelstaat is geboren. In eeuwenoude Duitse deelstaten als Beieren en Hamburg identificeren de mensen zich met hun traditionele deelstaat, waarvan ze de naam kunnen spellen.


Maar leuker nog vond ik (italics mine):
Het aan Nederland grenzende Noord-Rijnland-Westfalen is echter pas na de Tweede Wereldoorlog bij elkaar geraapt door de Britten. Veel Rijnlanders kijken neer op de Westfalen, die niet eens zouden weten hoe je carnaval moet vieren.


Hehehehe. :D Ja, als je dat niet eens weet..!



[edit] Damn, nu heb ik toch nog stiekem even t nieuws gecheckt, en ja hoor: 'Hagenaar bracht zoon en zichzelf om' :(( Familiedrama's.. dat is ook echt zo'n trend die meteen mogen afschaffen (of bestraffen, maar ja).

Nessun commento: